|
|
|
Calibra a versenysportban |
|
A Német és a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (DTM és ITC) a '90-es évek elején az Opel Omega 3000 EVO 500 vesenyzett, amit 1994-től váltott fel a Calibra versenyváltozata.
Ekkor még a Mercedes és az Alfa Romeo nyerték sorra a versenyeket. 1994-ben Keke Rosberggel az élen útjára indult a "Team Rosberg" csapat. Keke óriási népszerüségnek
és bizalomnak örvendett, hiszen az autós versenysport szinte mindegyik formájában kipróbálta magát 1965 óta (Kart, Forma V, Forma 1, Sport-és Túraautó Bajnokság, stb.)
A Calibra alapjaira és az Opel új 2.5 V6 motorjának felhasználásával épített versenyautó több fázisú fejlesztésen esett át az évek során, így az 1994-1995-ös évek még nem hoztak átütő
sikert. 1995-ben Rosberg befejezte versenyzői pályafutását. Utolsó futamára 1995. október 15-én került sor, ekkor a csapat "Thank you - Keke" feliratú autókkal állt rajthoz,
ezzel is tisztelegve a leköszönő pilóta-csapatfönök elött.
|
|
1996. április 14-én Manuel Reuter az új, 500 lóerös Calibrával a Hockenheimringen megrendezett Rennsport-Festival-on
megszerzett 1. helyezésével egy hihetetlen sikersorozatot indított el. Ebben az évben szinte nem volt olyan futam, ahol ne lett volna dobogós
valamelyik Calibra. Sőt Helsinkiben, Nürnbergben és októberben a Hockenheimringen hármas gyözelmet értek el a DTM Calibra pilótái a "Team Joest"
csapat égisze alatt.
|
A '96-os ITC sorozat versenyzöi
Manuel Reuter gyöztes verseny Calibrájának legföbb adatai
Motor |
elöl, hosszában beépített V6-os motor, négy vezérmütengellyel és hengerenként 4 szeleppel |
Hengerürtartalom |
2498 ccm |
Teljesitmény |
kb. 368 kW/500 LE (11650 rpm-nél) |
Motorvezérlés |
Bosch-Motronic MS 1.9 |
Kipufogógáz szürés |
3 utas katalizátorral |
Eröátvitel |
hosszában beépített 6 fokozatú versenyváltó, 3-tárcsás szénszálas kupplung, 4x4 hajtás |
Karosszéria |
Aerodinamikailag optimalizált acél karosszéria, behegesztett acél-bukócsövekkel, sok szénszálas kiegészítö spoiler, 3 részes benzintank rendszer |
Fékek |
Hidraulikus 2-körös fékrendszer, Bosch 4-csatornás verseny ABS-szel, elöl 6, hátul 4 dugattyús monoblock megerösített alumínium féknyergek, kerekenként 2 betéttel |
Kerekek |
10J x 18" vagy 10J x 19" BBS versenyfelnik, Michelin gumik |
Súly |
1052 kg (a 12 kg-os fedélzeti kamerával együtt) |
|
A gyöztes Calibra
Forrás : "Das Opel ITC '96 Champion-Set" kiadvány és a Team Rosberg újság 1995/1 kiadása
|
|
|