Az Opel Calibra története |
|
|
Opel Calibra.
1989
A legendás sportautó története ekkor kezdödött.
|
|
|
|
1989
A Frankfurti Autókiállításon az Opel egy új kupét mutatott be. Akik
akkor megpillanthatták, egy eddig sosem tapasztalt érzésről számoltak be.
Egy autóról, melyben az elegancia, a sportosság és a böséges hely kovácsolódott össze.
Mindezek és a modern technológia vált valósággá elérhetö áron.
Egy új név született ... Calibra.
|
|
|
|
|
|
1990
Az áramvonalas autók az igazán látványosak. Azonban a sportautók
majdnem mindig túl mély építésüek, kicsik, két személyesek és kevés hely van
a csomagtartóban. A Calibra más. Bár a coupé karcsú, mégis elég helyet kínál
négy felnőtt számára és a 300 literes csomagtér is remekül pakolható.
A Calibra sikerének kulcsa a "fun + function" tényező, melyben a sportos jegyek
a praktikus használhatósággal egyesültek. Ez volt az oka, hogy a gyártás elsö
évében 29 431 darab Calibra talált gazdára! Ekkor két féle motorral volt rendelhetö
az autó. A 2 literes, 8 szelepes változat 115 lóeröt teljesitett, míg az ugyancsak 2
literes, de 16 szelepes változata 150 lóerös teljesitménnyel rendelkezett.
|
|
|
|
1991
A Calibra várakozáson felüli felemelkedése.
Az autó iránti kereslet meghaladta az Opel gyártási kapacitását. Az 1991-es évben
született meg a gyártási rekord, ekkor 67 443 darab Calibra gördült le a gyártósorokról.
Az Opel mérnökei a siker ünneplése helyett az autó további fejlesztésén dolgoztak.
A cég szándéka egyértelmü : a Calibra legyen az Opel eröt megtestesítö
szimbóluma. Elkészült a Calibra Turbo, melynek 4 hengeres, feltöltös motorja 204 lóeröt
teljesített, amit 6 fokozatú sebességváltón és összkerékhajtáson keresztül adott le.
A 245 km/ó végsebességgel rendelkezö coupéval az Opel olyan piaci szegmenst célozhatott
meg, mely eddig csak olyan egzotikus sportautók számára volt elérhetö, mint a Ferrari és a Lambourghini.
|
|
|
|
|
|
1993
A Calibra klasszikus külseje sok embert megérintett. Részükre készítették el
az Opel tervezöi a "Color Edition" nevü különleges változatot, ahol szokatlan
színekben vált elérhetövé a coupé.
A belsö tér is áttervezésre került új és felfrissült megjelenéssel és luxus minöségü
börborítással. Emellett új alumínium felniket kapott a Calibra.
|
|
|
|
1994
A gyártás 5. évében bövült a Calibra család. Az Opel elsö V6-os motorja a coupéban
debütált. A nyomatékos 2.5 literes, V6-os motor a maga 170 lóerös ragyogó teljesítményével
7.8 másodperc alatt gyorsította a Calibrát álló helyzetböl 100 km/ó sebességre.
A hathengeres eröforrással egyidöben jelent meg a 2 literes, 16 szelepes motor alapjaira
épült alacsonyabb környezetszennyezésü, 136 lóerös változat is, mely a 150 lóerös
16 szelepes eröforrást váltotta le.
|
|
|
|
|
|
1994
Amíg a versenytársak a Calibrához hasonló megoldások készítésével foglalkoztak az egyre
jobban telítödö piacon, az Opel egy új, bámulatos coupéval folytatta a térhódítást. Megszületett
a Calibra kisöccse, a Tigra. Bemutatására 1994. októberében került sor, az Opel vásárlók
lelkes fogadtatásával. A gyártás elsö évében több, mint 68 000 Tigra talált gazdára.
|
|
|
|
1996
A közelgö visszavonulás tényével dacolva a Calibra újra bizonyította erejét azzal,
hogy bajnok lett. Az új 500 lóerös, 4x4 hajtású V6-os motor kilenc gyözelmet hozott
a Német Túraautó Bajnkoságban (DTM). A szezon végén Manuel Reuter egyéni, az Opel pedig
csapat győzelemmel zárt. Ennek a teljesítménynek állítanak emléket a sportigazgató nevével
fémjelzett "Keke Rosberg Edition" és "Cliff Edition" sorszámozott kiadású Calibrák. Van ennél szebb módja
a búcsúzásnak ?
|
|
|
|
|
|
1997
Még a legszebb és legsikeresebb autók gyártása is egyszer befejezödik. A Calibra számára
1997-ben jött el ez a pillanat. Még legördültek a "Last Edition" búcsú sorozat utolsó
példányai a gyártósorokról, majd a Calibra pályafutása véget ért. Népszerüségét mi sem
bizonyítja jobban, mint a 238 647 gyártott darabszám és a tény, hogy 1991-ben az Opel
extra gyártást kellett beindítson Finnországban, hogy a hatalmas keresletet kielégítse.
Már az 1997. nyarán befejezett gyártás elött mindenki számára egyértelmü volt, hogy
Erhard Schnell tervezö elegáns coupéja klasszikussá vált ...
|
|
|
|
1997
A Calibra vége egyben a kezdetét jelentette az Opel új coupéjának.
A 2+2 üléses Tigrával az Opel folytatta a különleges koncepciót. A Tigra remek tervezése
és gyöztes stílusa a jól variálható helykihasználással párosult. Mindezt mérsékelt áron.
Az sem kérdés, hogy a Tigra is el fogja foglalni méltó helyét az autó történelemben.
|
|