2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, turbo feltöltéssel. A C20XE alapjaira épült motor a paletta legerösebb motorja, egy igazi sprinter. A feltöltésböl adódóan
a legkönnyebben tuningolható, a töltönyomás növelésével és nagyobb levegöhütö beépítésével. A szervízperiódusok betartásával elérhetö, hogy mind a feltöltö,
mind a 4x4 hajtás megbizhatóan müködjön, de ez költségigényes. Emiatt sok hazánkba került Calibra Turbo problémás pontja lehet az összkerék hajtás vagy a
széthajtott turbo. Használata során külön figyelemmel kell lenni arra, hogy a leömlöcsonkhoz illesztett feltöltö óriási hőhatásnak van kitéve, ezért a motort
a leállítása előtt (különösen nagy igénybevétel után) előbb járassuk, hogy a turbo visszahülhessen. A hajtáslánc védelmében 1. sebességi fokozatban ~0.3 bar a maximális turbo nyomás.
A többi fokozatban külön chip vezérli a fordulatszámnak megfelelő töltőnyomást. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán
keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus
oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a
gyújtás sorrendjében végzi. Az összkerék hajtáshoz kardántengelyen keresztül egy osztómű biztosítja az átvitelt az első és hátsó tengelyek között.
|