2 literes, 8 szelepes, katalizátoros konstrukció. A Calibrába szerelt motorok közül az egyik legmegbizhatóbb, ez az Opel '80-as
években gyártott egyik sikermotorja. A nyomatékgörbéje alapján is látható, hogy az alsó fordulatszám tartományban már le is adja a
max. nyomatékát, tehát takarékos üzemben is kellö lendülettel lehet vele közlekedni. A szelepek számából és a vezérlés módjából
adódóan nem kifejezetten pörgös motor. A keverékképzéshez levegőmennyiségmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán
keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Még nem használ kopogásérzékelőt az oktánszámfüggő előgyújtás állításhoz,
ezért 98-as benzin esetén át kell állítani az oktánszám választót. A hengerfej kialakításából és szelepek elhelyezkedéséböl adódóan
vezérmüszíj szakadás esetén a dugattyúk nem ütik meg a szelepeket.
|