Föoldal     Üzenet     Kedvenc


  

  

  

  

  

  

  

  


C20NE motor

2 literes, 8 szelepes, katalizátoros konstrukció. A Calibrába szerelt motorok közül az egyik legmegbizhatóbb, ez az Opel '80-as években gyártott egyik sikermotorja. A nyomatékgörbéje alapján is látható, hogy az alsó fordulatszám tartományban már le is adja a max. nyomatékát, tehát takarékos üzemben is kellö lendülettel lehet vele közlekedni. A szelepek számából és a vezérlés módjából adódóan nem kifejezetten pörgös motor. A keverékképzéshez levegőmennyiségmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Még nem használ kopogásérzékelőt az oktánszámfüggő előgyújtás állításhoz, ezért 98-as benzin esetén át kell állítani az oktánszám választót. A hengerfej kialakításából és szelepek elhelyezkedéséböl adódóan vezérmüszíj szakadás esetén a dugattyúk nem ütik meg a szelepeket.




Motorkód C20NE
Gyártási idöszak 1988.09 - 1997.07
Motor felépítése Soros, szívó
Szelepvezérlés OHC (Felülvezérelt, vezérmütengelyes)
Vezérmütengelyek száma 1
A motorhoz rendelhetö meghajtás Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval
4x4 összkerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval
Hengerek száma 4
Szelepek száma 8   (hengerenként 1 befecskendezö és 1 kipufogó szelep)
Lökettérfogat 1998 cc
Hengerfurat 86 mm
Lökethossz 86 mm
Kompresszió viszony 9.2
Gyújtás vezérlés EST
Gyújtási sorrend 1-3-4-2
Fordulatszám - alapjárat 720-880 rpm
Fordulatszám - tartósan megengedett max. 6400 rpm
Motorvezérlés BOSCH Motronic 1.5
Kopogásérzékelö nincs
Oktánszám megállapítás Oktánszám választóval
Katalizátor van
Hütöfolyadék mennyiség 7.2 liter
Motorolaj 4 liter
Olajfogyás 0.075 liter/100 km
Max. teljesítmény 85 kW, 115 LE (5200 rpm-nél)
Max. nyomaték 170 Nm (2600 rpm-nél)





Copyright (c) 2005 Zorro. All rights reserved.