Föoldal     Üzenet     Kedvenc


  

  

  

  

  

  

  

  


C20XE motor

2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely a Kadett E GSi-ben debütált a '80-as évek második felében. Mai szemmel is már nagy teljesítményü, pörgös motornak számít. A C20NE "testvéréhez" képest már 2 vezérmütengely vezérli a hengerenkénti 4 szelepet. Ez a fajta megoldás azt eredményezi, hogy az alsó tartományban veszít a teljes nyomatékából a motor, hiszen a szelepvezérlés inkább a magasabb fordulatszámon leadott nagy teljesítményhez lett optimalizálva. Másrészt a beeresztő-és kipufogó szelepek külön-külön történö vezérlése további lehetöségeket rejt a teljesítménynövelésre, bár a motor gyárilag is "ki van hegyezve". Ehhez képest a szelepek számából adódóan optimálisabban oldja meg a motor töltését és a gázcserét, így a fogyasztása is takarékosabb, mint a 8 szelepes változaté! A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, erre utal a motortérben lévö SFI (Sequential Fuel Injection) felirat. 1993 előtt a gyújtás elosztófedél segítségével, később DIS gyújtás vezérléssel lett kialakítva, amihez 2.8-as Motronic motorvezérlő elektronika verzió tartozott.




Motorkód C20XE
Gyártási idöszak 1989.09 - 1993.08
Motor felépítése Soros, szívó
Szelepvezérlés DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes)
Vezérmütengelyek száma 2
A motorhoz rendelhetö meghajtás Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval
4x4 összkerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval
Hengerek száma 4
Szelepek száma 16   (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep)
Lökettérfogat 1998 cc
Hengerfurat 86 mm
Lökethossz 86 mm
Kompresszió viszony 10.5
Gyújtás vezérlés EST / DIS
Gyújtási sorrend 1-3-4-2
Fordulatszám - alapjárat 860-1020 rpm
Fordulatszám - tartósan megengedett max. 6800 rpm
Motorvezérlés BOSCH Motronic 2.5, DIS gyújtással Motronic 2.8
Kopogásérzékelö van (1 db)
Oktánszám megállapítás automatikus
Katalizátor van
Hütöfolyadék mennyiség 7.2 liter
Motorolaj 4.5 liter
Olajfogyás 0.09 liter/100 km
Max. teljesítmény 110 kW, 150 LE (6000 rpm-nél)
Max. nyomaték 196 Nm (4800 rpm-nél)





Copyright (c) 2005 Zorro. All rights reserved.