2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely a Kadett E GSi-ben debütált a '80-as évek második felében. Mai szemmel is már
nagy teljesítményü, pörgös motornak számít. A C20NE "testvéréhez" képest már 2 vezérmütengely vezérli a hengerenkénti 4 szelepet. Ez a
fajta megoldás azt eredményezi, hogy az alsó tartományban veszít a teljes nyomatékából a motor, hiszen a szelepvezérlés inkább a magasabb fordulatszámon
leadott nagy teljesítményhez lett optimalizálva. Másrészt a beeresztő-és kipufogó szelepek külön-külön történö vezérlése
további lehetöségeket rejt a teljesítménynövelésre, bár a motor gyárilag is "ki van hegyezve". Ehhez képest a szelepek számából adódóan
optimálisabban oldja meg a motor töltését és a gázcserét, így a fogyasztása is takarékosabb, mint a 8 szelepes változaté!
A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán
keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus
oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a
gyújtás sorrendjében végzi, erre utal a motortérben lévö SFI (Sequential Fuel Injection) felirat. 1993 előtt a gyújtás elosztófedél segítségével,
később DIS gyújtás vezérléssel lett kialakítva, amihez 2.8-as Motronic motorvezérlő elektronika verzió tartozott.
|