2.5 literes, 24 szelepes, V építésü 6 hengeres konstrukció. 1993-ban került kifejlesztésre és akkor "prémium" motorként az 1994-es
modellévben már találkozhatunk is vele. A motor készítését a Calibra DTM-ben (Német Túraautó Bajnokság) történő 1994-es debütálása is indokolta,
ahol erősen átépített, kb. 400 lóerős változata állt rajthoz, felváltva az Opel Omega 3000 EVO 500-as elődjét. Bár a DTM-ben az elsö pár év
nem hozott átütö sikereket, az utcai változat nagy érdeklödésnek örvendett. A viszonylag alacsony fogyasztású, igazán nyomatékos erőforrás
egyenletes, csendes működésével, dögös V6 hangjával hasonlóan robosztus és elnyűhetetlen konstrukciónak bizonyult, mint 2 literes 8 szelepes
"kistestvére". A motor nincs kihegyezve, megfelelő karbantartással a világ végére is elvisz. A "teli motortér" effektus miatt nehezebben szerelhető
társainál, ezért más motorok esetén karnyújtásra lévő alkatrészeket itt komoly előmunkálatok után lehet csak cserélni. 1995-ben megjelenik az Ecotec
változata, X25XE motorkóddal, de változatlan teljesítménnyel.
A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán
keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást
végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Motronic 2.8 vezérlőelektronika
segítségével.
|