Föoldal     Üzenet     Kedvenc


  

  

  

  

  

  

  

  


C25XE / X25XE motor

2.5 literes, 24 szelepes, V építésü 6 hengeres konstrukció. 1993-ban került kifejlesztésre és akkor "prémium" motorként az 1994-es modellévben már találkozhatunk is vele. A motor készítését a Calibra DTM-ben (Német Túraautó Bajnokság) történő 1994-es debütálása is indokolta, ahol erősen átépített, kb. 400 lóerős változata állt rajthoz, felváltva az Opel Omega 3000 EVO 500-as elődjét. Bár a DTM-ben az elsö pár év nem hozott átütö sikereket, az utcai változat nagy érdeklödésnek örvendett. A viszonylag alacsony fogyasztású, igazán nyomatékos erőforrás egyenletes, csendes működésével, dögös V6 hangjával hasonlóan robosztus és elnyűhetetlen konstrukciónak bizonyult, mint 2 literes 8 szelepes "kistestvére". A motor nincs kihegyezve, megfelelő karbantartással a világ végére is elvisz. A "teli motortér" effektus miatt nehezebben szerelhető társainál, ezért más motorok esetén karnyújtásra lévő alkatrészeket itt komoly előmunkálatok után lehet csak cserélni. 1995-ben megjelenik az Ecotec változata, X25XE motorkóddal, de változatlan teljesítménnyel. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Motronic 2.8 vezérlőelektronika segítségével.




Motorkód C25XE / X25XE
Gyártási idöszak 1993.03 - 1997.07
Motor felépítése V építésű 6 hengeres, szívó
Szelepvezérlés DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes)
Vezérmütengelyek száma 4
A motorhoz rendelhetö meghajtás Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval
Hengerek száma 6
Szelepek száma 24   (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep)
Lökettérfogat 2498 cc
Hengerfurat 81.6 mm
Lökethossz 79.6 mm
Kompresszió viszony 10.8
Gyújtás vezérlés EST
Gyújtási sorrend 1-5-3-6-2-4
Fordulatszám - alapjárat 600-800 rpm
Fordulatszám - tartósan megengedett max. 6600 rpm
Motorvezérlés BOSCH Motronic 2.8
Kopogásérzékelö van (2 db - hengersoronként 1 db)
Oktánszám megállapítás automatikus
Katalizátor van
Hütöfolyadék mennyiség 7.2 liter
Motorolaj 4.5 liter
Olajfogyás 0.075 liter/100 km
Max. teljesítmény 125 kW, 170 LE (6000 rpm-nél)
Max. nyomaték 227 Nm (4200 rpm-nél)





Copyright (c) 2005 Zorro. All rights reserved.